onsdag 16 september 2009

till agilityklass 2 och debuten där blev en 5 .e placering o en pinne Yes vad duktig liten kelpie hon är som trots sin storlek hävdar sig bra. Jag har ju dessuom inte varit i bästa skick för att träna heller - Ninni Lindvall + Anette + Monica har varit bussig o filmat o hjärtligt tack Ninni för allt sällskap-väldans trevligt tycker jag o återigen jättetack för allt ! Jag måste säga att jag faktiskt är liite imponerad av Härja, hon har inte fått köra agility sedan mars nått sånt- def. inte sedan april-det är mer än 6 månader sen- tja förutom det extremt lilla hon har fått gjort under september, räknas bara liite och då har vi kört lite slalom o kontaktfält- förutom en agilitybana i onsdagskväll- duktig hund jag har ! O jag bestämde mig dessutom att köra agility med liite mer attityd än tidigare och det lönade sig ;). Det första agilityloppet kändes sisodär- men efter att ha sett det på film o fått bra feedback från Ninni, så ändrar jag mig- det var inte så illa faktiskt, lite missförstånd- men vad gör det- Härja är följsam och vi var ett ganska fint team ihop även om det inte blev riktigt vad jag hade tänkt mig, skönt att se på film o få motsatsen bevisad, tror att jag har liite väl höga krav på mig själv o är en aning överkritiskt. - o ser med spänning emot att få se agilityloppet i 2:an för att se om det syns att jag ändrat attityd till själva tävlandet - Tack Anette för att du försökte med Härja i hopploppet ! Härja letade matte och ville inte riktigt starta - blev lite samma som när de startade i Munkfors, nåja det var värt ett försök iaf.

Nu blir det satsning på lydnanden framöver och lite kommer jag att damma av agilitybitarna då Hammarö har en agilitytävling 22 november- inomhus tävling.

Osså en massa grattis förstås

Anna o Bull som nu är SMklara till 2010- Häftigt- hbk stoltserar nu med 2 st från Hammarö Bk i agilitySM som går på hemmaplan / Karlstad!
Jättegrattis till Jeanette o Hobby som dundrade till o tog klassvinst i agilityklassen o pinne till följd- Ni är välvärda denna vinst!
Grattis Ellen o hennes två duktiga vovvar till fina framgångar o pinnar i helgen. Grattis Monica för fin debut med döttrarnas vovvar i både klass 1 o 2.
Grattis Anette till 3:e placering i agiltyklassen med Cider o flera andra fina lopp med andra vovvar. Blandannat den uberhäftiga Superfast bc Medde, o lilla ljuvliga Kate.
Grattis Maria o Barry + de fnfina loppen med Cider, även om ni hade lite otur, så i mina ögon är ni värdiga vinnare iaf, flera snygga lopp. Hopploppet på lördagen hade givit klassvinst om bommen bara hade legat kvar-

OSSå Grattis Ninni till en välförtjänt pinne i agility2:an med Kate !

Spike fick nya kompisar, syrran Singla med familj, jättetrevligt att träffa er- Singla var som Spike fast lite mindre men minst lika härlig o social. Sinlgas matte Malin gjorde finfina lopp med sina vovvar, var kul att se både jaktcocker o bcn Tindra. Ser framemot att se om det hann fastna något på linsen- tack Nicklas för att du fotade de fartiga fyrbenta.Förutom Sinlga blev Ike en aaning förtjust i Seglinges Kate- wow vilken brud och häftig lekkompis. Tror att Kates matte blev lite förtjust i Spike o tänkte kidnappa den lilla 3 färgade valpen, men icke att det gick. Matte har hållt ett vakande öga på den 3 färgade bc heela helgen!

Ha en bra dag på återseende Catrin o dogsen



--
“If ever there is tomorrow when we're not together.. there is something you must always remember. you are braver than you believe, stronger than you seem, and smarter than you think. but the most important thing is, even if we're apart.. i'll always be with you.” Winne the Pooh

2 kommentarer:

  1. Bloggar du här igen=) Ja, HBK hade ett riktigt stim i helgen. Synd att jag inte kunde se nåt av era lopp. Jag satt ju liksom "fast" vid en och samma bana. Det börjar bli kallt ute... Snart dags för Agility by Night...

    SvaraRadera
  2. Hej! Bilderna på Singla & Spike finns att ladda ner här >> http://www.nimaonline.se/karlstad_0909/singla_spike.zip Det finns några guldkorn bland suddstrecken som far förbi...

    /Singlas husse

    SvaraRadera